חזון בית הספר
להיות מוסד חינוכי המקנה ידע, מיומנויות וערכים, המכוון את תלמידי ההווה להיות אזרחי ומנהיגי המחר, בעלי אכפתיות סקרנות, אחריות ומכוונות עצמית ללמידה שיובילו למנהיגות אישית וחברתית.
הייחודיות הבית ספרית
- מסע המנהיגות שלי בשביל הבלו”טים- כולל:
- פיתוח מנהיגות אישית וחברתית, ומכוונות עצמית ללמידה דרך שלושה מעגלים:
- ביטחון, למידה וטוהר מידות.
יצירת קשר
- מנהלת בית ספר: לימור סמואלוב
- טלפון: 04-6377330
- פקס: 04-6370484
- דוא"ל: [email protected]
- כתובת: דרך הבנים 1 פרדס חנה 37000





חזון ותפיסה חינוכית
בית ספר שרת זה בטב”ע שלנו – בית הספר הינו בית חינוך מקבל ואוהב לתלמידיו, המאמין בפיתוח אחריות אישית של הילד כלפי עצמו וסביבתו, ובפיתוח מסוגלות עצמית.
ביה”ס מאמין ביחס אישי ובמתן מענים לימודיים, חברתיים ורגשיים המותאמים לתלמידים/ות, תוך ביסוס תחושת השייכות ויצירת הקשר האישי עם התלמיד/ה ומשפחתו/ה, העלאת מסוגלות עצמית והעצמת הכישורים האישיים.
בית הספר מוביל פדגוגיה איכותית, פועלות בו תכניות מגוונות הנותנות מענה לתפיסה החינוכית, הפדגוגית והרגשית.
העיקרון הפדגוגי של ביה”ס: “השבחת דרכי למידה מותאמות לטיפוח מסוגלות אישית במציאות משתנה”, מתוכו נגזרו ארבעה עקרונות לשיעור מיטבי המעודדים מכוונות עצמית של הלומדים/ות: בחירה, מותאמות, גיוון דרכי הוראה ולמידה פעילה, חווייתית והתנסותית. בביה”ס מרחבי למידה חדשניים פתוחים, התואמים את התפיסה החינוכית והנותנים מענה לשונות הקיימת בין התלמידים/ות וגינה לימודית המהווה אף היא סביבת למידה חווייתית, מעשירה ופעילה, שהיא ציר למידה מרכזי בתפיסת הייחודיות העוסקת בטבע, סביבה וקיימות.
יצירת קשר
- מנהלת בית הספר: טליה כהן
- טלפון: 04-6377837
- כתובת: שכונת גאולה, רח' מלאכי.




חזון, ייחודיות ותפיסה חינוכית בית ספרית
ביה”ס שדות מוביל ייחודיות בתחום החינוך ליזמות:
- חזון: הטמעת תרבות של תפיסה וחשיבה יזמית
לספק קרקע פוריה להצמחת יזמים, בעלי חשיבה חדשנית, פורצת דרך וממנפת הזדמנויות. - למידה מבוססת יזמות
מאפשרת חוויית למידה ייחודית: הוראה/למידה פורצי גבולות, מעודדת יצירתיות, רלוונטית ומשמעותית בהתאמה לתפקודי הלומד של המאה ה-21.
‘אני מאמין’ בית ספרי
העצמת יכולות, עידוד לסקרנות ופרואקטיביות, פיתוח תחושת אחריות ומסוגלות עצמית יובילו למעורבות ואמונה ביכולת האישית ליזום ולחולל שינוי במציאות שגרת חייהם בביה”ס ובסביבתם.
יצירת קשר
- מנהלת: טלמור קלוס
- טלפון: 04-6372953
- דוא"ל: [email protected]
- כתובת ביה"ס: הנחלה 34, כרכור




בית ספר בעל תפיסה חינוכית דיאלוגית מוביל דיאלוג פדגוגי, חברתי וערכי כבסיס לצמיחה אישית של כל תלמיד ואיש צוות בית הספר עש רבין
התפיסה החינוכית שלנו מבוססת על ההנחה שבית ספר צריך להוות מרחב בטוח להיחשפות, להתנסות ולאימון מתמיד בישום מיומנויות חיים.
מיומנויות הנדרשות על מנת להיות בוגר ערכי ומוסרי אשר יודע להציב לעצמו מטרות ולהתוות את הדרך למימושן. בוגר אשר מסוגל להתנהל באינטראקציות מורכבות ובמציאות משתנה ומאמין בעצמו וביכולותיו.
האימון מתבצע בשש מיומנויות חיים מרכזיות: רפלקציה, סינגור עצמי, אמפטיה, חיברות, יוזמה ושיתוף פעולה.
מרחבי האימון בבית הספר מגוונים והפדגוגיה מבוססת על תפיסות דיאלוגיות אשר שמות דגש על הכרות מעמיקה עם מאפייני וצרכי התלמיד כבסיס להתפתחותו האישית.
- מרחב אימון : תכנית “המסע שלי” במסגרתה כל תלמידי בית הספר מנהלים יומן מסע אישי לאורך השנה. היומן מבוסס על תהליכי רפלקציה אישית ותכנית מובנית של דיאלוגים במשולש מורה, הורה, תלמיד. במהלך השנה התלמידים מציבים לעצמם יעדים ומתווים את הדרך למימושם תוך לקיחת אחריות אישית ופיתוח יכולת הסינגור העצמי.
- מרחב אימון תכנית ” אני רואה אותך” המאפשרת לכל תלמיד קבוצת שייכות נוספת בבית הספר מעבר לכיתת האם. קבוצת השייכות הנוספת היא רב גילאית ומבוססת על תחומי עניין/ חוזק של התלמיד. הקבוצה עובדת סביב פרויקטים משותפים תוך דגש על יוזמות ושיתופי פעולה.
- מרחב אימון “פדגוגיה דיאלוגית ” כלל צוות ביס הספר התמקצע בפדגוגיה אשר מאפשרת שיח הדדי במהלך הלמידה עם דגש על הכרות אישית עם עולמו וצרכיו היחודיים של כל תלמיד. דוגמאות ללמידה דיאלוגית: “למידה בתחנות” בשכבה הצעירה, תכנית “ילדים מלמדים ילדים”, מנהיגויות מלמדות ועוד
- מרחב אימון סביב תכנית אקלים מבוססת דיאלוג- מדרג התנהגותי מבוסס שיח אישי ורפלקציה, חדר הפסקה למחשבה, מנהיגות גישור
יצירת קשר
- מנהלת בית הספר: מירב שרף
- טלפון: 04-6373172
- פקס: 04-6373185
- כתובת: רחוב ברקת, ת.ד. 1242, פרדס חנה כרכור



התפיסה החינוכית בבית ספר “מרחבים” מושתתת על האמונה שלכל ילד הזכות לחוש מוגן , לגלות את יכולותיו ולתפקד באופן מיטבי בחברה.
- הצוות החינוכי, יפעל להקניית ערכים לאורם יטפח בוגר מכבד, סובלני, מודע לעצמו ולסביבתו ובעל כישורים ומיומנויות חברתיות.
- הצוות יזמן לכל ילד תכנית אישית להעלאת המודעות העצמית, לטיפוח מסוגלות, עצמאות, ותחושת שייכות לקהילה.
- לשם כך, יכיר הצוות החינוכי, כל ילד במעגלי החיים הסובבים אותו – בביה”ס ומחוצה לו.
- הצוות החינוכי יפעל לדיאלוג מתמיד עם ההורים, לבניית קהילה בעלת תודעה של בית ומשפחה.
יצירת קשר
- מנהלת בית הספר : רונית כתב
- טלפון: 04-6377061
- פקס: 6270843 -04
- דוא"ל: [email protected]




הגדרת ביה”ס
בית חינוך “מעיינות ” נוסד בשנת כמענה לאוכלוסייה הגרה בכרכור .|
כיום בבית הספר לומדים 18 כיתות א – ו , שתי כיתות חינוך מיוחד .
אני מאמין שלי כמנהלת ביה”ס
מאמינה בדרך ההוראה המשלבת שימוש באמצעי המחשה המאפשרים מעבר מן המוחשי למופשט. מאמינה ביכולות התלמידים ולכן מנסה ליצור תשתית של חשיבה ופיתוח תובנות באופן עצמאי, תוך התנסות אישית וחווייתית.
לימודי חקר בשיטת ה PBL (למידה מבוססת פרויקטים )יאפשרו לתלמידים לפתח את אישיותם ואת דרך חשיבתם בהתאם לצרכים המתעוררים כיום.
היציאה מהשגרה, הגירוי וההתנסות האישית היא הלמידה המשמעותית שתוביל התלמידים לפיתוח מיומנויות , שיוכלו לחוות הצלחות בתהליך הלמידה המוצע. סקסטון וסמילור (Sexton & Smilor, 1998) מונים את האפיונים של העשייה בשיטת הPBL : ‘רדיפה’ אחר הזדמנויות, דחף ‘להיטות’, ניהול חיים פרואקטיביים, תפקוד בצוותי פעולה, הרצון להטביע חותם וחשיבה מחוץ לקופסא . מכאן שטיפוחה של גישה החקר בקרב לומדים כרוך בפיתוח של מגוון יכולות בתחומים הבאים: קוגניטיבי, התנהגותי-רגשי וערכי. במישור ההתנהגותי-רגשי והערכי מדובר בפיתוח עצמאות מחשבתית, תפקוד באי וודאות, תקשורת במעגלים רחבים, בנטילת אחריות ומחויבות וביכולת התמודדות עם כישלונות והתמדה. במישור הקוגניטיבי מדובר ביכולות חשיבה מגוונות: חשיבה יצירתית, חשיבה ביקורתית, חשיבה גמישה, חשיבה מערכתית, חשיבה אסטרטגית ומודעות לסוגי החשיבה שיש להפעיל – חשיבה מטה קוגניטיבית.
תכניות חינוכיות בתחום החקר מבטאות מאמץ להכשיר את הלומדים להתמודד עם אתגרים של עולם משתנה. למידת החקר מפתח את יכולתם של הלומדים לנתח תמורות חברתיות וכלכליות באופן שיאפשר להם לא רק להגיב לשינויים אלא גם ליזום אותם. גישה זו מעודדת מימוש יוזמות תוך זיקה לצורכי הקהילה וקבלת משוב ממנה, מאפשר לפתור בעיות הקשורות למציאות החיים ותורם לצמצום הפער בין ההוויה הבית ספרית לבין החיים האמיתיים.
יצירת קשר
- מנהלת בית הספר: ימית אמיתי
- טלפון: 077-5302985
- פקס: 077-5302985
- כתובת: רחוב הצליל 8 כרכור






מאפיין ייחודי
לביה”ס מרחב למידה רחב המאפשר לתלמידים סביבה חברתית מגוונת ויכולת הקשבה חברתית. הצוות מחוייב לחוש את ההתפתחות הרגשית, החברתית והלימודית של התלמידים ולתת להם את מירב הכלים להתפתחות והעצמה אישית ומיצוי מירבי של יכולותיהם וכישוריהם.
עקרונות מובילים
- תרבות הכלה לכלל באי בית הספר, קידום תלמידים בהלימה לנקודות החוזק שלהם, תוך ביסוס תחושת השייכות.
- חינוך קהילתי, חינוך המאפשר שיח של כל המבוגרים המשמעותיים בחייו של הילד, שיח המקדם העצמת התלמידים לדרכם כבוגרים אחראיים, מעורבים ותורמים.
- חינוך לאומנויות כביטוי ללמידה משמעותית המבוססת על התאוריה של אינטליגנציות מרובות.
- הוראה דיפרנציאלית לקידום הישגים וקיום תהליכי למידה משמעותית.
- פיתוח למידה חדשנית כחלק מפיתוח תפקודי לומד למאה ה- 21.
יצירת קשר
- מנהלת בית הספר: איריס חזיזה
- טלפון: 04-6377044
- דוא"ל: [email protected]
- כתובת: המייסדים 73 כרכור





