ייחודי - פרדס חנה כרכור
האתר החדש של פרדס חנה נחת על הרשת – בהרצה, בסטייל, ואתם הראשונים שמוזמנים לגלוש! 😎🌿

ייחודי

הבית העגול הוא בית ספר דיאלוגי לכיתות א’ עד ט’.

החינוך הדיאלוגי יוצר מרחב שמאפשר שפע של דרכי למידה, יצירה, משחק, שעמום, בלבול, התנסות, טעייה, יוזמה והתמדה. החינוך הדיאלוגי מתמקד בפיתוח לומד עצמאי, רגיש לסביבה ותורם לחברה, בעל מודעות עצמית גבוהה, המכיר בחוזקותיו ומביאן לידי ביטוי.

הבית העגול הוא קודם כל בית, מרחב אינטימי ואנושי, השם דגש על יחסים ושיח אנושי עמוק וקרוב, בין אדם לעצמו, בין אדם לחבריו ובין ילדים למבוגרים. בית בו ילדים וילדות בוחרים ומרכיבים את סדר היום שלהם, מלווים במבוגרים שרואים אותם בעיניים טובות ותומכים בגילוי אפשרויות חדשות, בדרך ובקצב ההתפתחות האישי שלהם. תפיסת המבוגר כמנהיג ומוביל חינוכי, שמה דגש על ליווי אישי לכל ילד וילדה במסע ההתפתחות והלמידה הייחודי שלהם.

אם אתם.ן מחפשים חינוך חופשי, קרוב, משמעותי ואוהב לילדיכם.ן, אתם.ן מוזמנים להצטרף אלינו למפגש הכרות – לשמוע, להכיר ולשאול שאלות.

עוד על הגישה, הצוות ופרטים טכניים באתר שלנו http://www.bait-agol.com/ בפייסבוק: הבית העגול

יצירת קשר

בית החינוך הדמוקרטי שבילים
בית החינוך הדמוקרטי הינו מסגרת חינוכית המבוססת על יסודות דמוקרטיים.

ערכי היסוד שעליהם מבוסס בית החינוך

  • התבוננות הוליסטית בילד וליוויו במסע להתפתחותו האישית.
  • כבוד אדם וזכויות אדם, חברה וסביבה.
  • הדיאלוג הינו כלי חינוכי מרכזי בחיי בית החינוך.
  • בית החינוך מאמין במתן חופש בחירה לילד, תוך ליווי והנחייה בשלב הבחירה ובמימוש האחריות הנובעת מבחירה זו. הילד בוחר את המקצועות אותם ילמד ואת מידת מעורבותו הקהילתית.
  • חינוך הילדות.ים והנוער להיות לומדים עצמאיים.
  • חינוך למעורבות ויזמות חברתית.

יצירת קשר

אני מאמין של בית הספר

חינוך ולדורף נובע מתוך תפיסת התפתחות האדם שפיתח המחנך והוגה הדעות רודולף שטיינר בתחילת המאה ה-20. מתוך השקפה זו, נתפס הילד כיישות מתפתחת ותוכנית הלימודים בנויה על פי גישה זו. בבית הספר התיכון מתמקדים בשילוב של עשייה סדנאית, אומנותית ועיונית בתחומי ידע שונים. כמו כן בפרויקטים קבוצתיים ואישיים ושימת דגש על תהליכים חברתיים כיתתיים. בנוסף התלמידים ניגשים לבגרות מלאה הכוללת הרחבה אחת.

מפגש חינוכי בגיל תיכון חייב להיות מושתת על אמון וכבוד. בית הספר יוצר סביבה חינוכית ולימודית מגוונת ועשירה ככל האפשר המובילה למימוש וחיזוק הפוטנציאל הטמון בכל תלמיד.

יצירת קשר

בית חינוך מעיין – תלמוד תורה לבנים ובית חינוך לבנות

״כי לא את השכל של התלמיד בלבד אנו מחפשים עתה,
רק את כל התלמיד, את הנפש, רוח ונשמה של הילד הישראלי
אנו מחפשים לקשרו באלהי ישראל״ (האדמו״ר מפיאסצנא).

בית חינוך מעיין מאמין בגישה חינוכית – התפתחותית תורנית, המכירה במכלול הכוחות הגלומים בנפש הילד מטבע בריאתו.
אנו מאמינים שתורתנו ,תורת חיים ועל כן הכל נובע מתוכה ועיננו נשואות להגשמת רצון ה’ יתברך בעולם.
לכל ילד יכולת טבעית ומופלאה להיות נוכח ולהתענג על חוויות שהוא חווה בחייו. דרכנו החינוכית משמרת יכולת מופלאה זו.
אווירת בית החינוך חמה ומאפשרת לכל ילד מקום לצמיחה פנימית.
הלימוד משלב את כל החושים ונוגע בכל קומת האדם. אווירת בית החינוך ביתית וחמה ומאפשרת לכל ילד מקום לצמיחה פנימית כך מתוך עשייה ויגיעה, אומנות, תנועה, נגינה ושירה, תהליך הלמידה האמיתי והעמוק נחקק בנפש הילד.

הלמידה בבית החינוך מותאמת לתוכניות הלימודים של משרד החינוך.

יצירת קשר

ב-‘פרדס’ מתקיים איזון עדין, בין מסגרת לימודית ברורה, לבין יישום גישות מתקדמות בחינוך הדוגלות במתן חופש ואחריות אישית. נקודת המוצא שלנו היא שילדים נהנים ללמוד ולהתפתח, ושמתפקידנו לשמר זאת. לשם כך, עלינו להכיר כל תלמיד ותלמידה, ולהציע להם את עולמות התוכן הרלוונטיים עבורם. העבודה היא לפי תכנית למידה אישית, תכני הלימוד נגזרים מתוכנית הליבה של משרד החינוך, אך נרכשים בשיטות למידה מגוונות, ואליהם מתווספים חוגים, העשרות והתנסויות רבות לפיתוח מיומנויות חיים.

הייחודיות הבית ספרית

החינוך בפרדס עומד על שלוש רגליים:

  1. חינוך מונטסורי – פיתוח אחריות התלמיד. למידה בתוכנית אישית במרחבי למידה רב-גילאיים, העשירים באמצעי המחשה ומזמנים התנסות פעילה ומשחקית. דגש על למידה חברתית.
  2. חינוך משלב – תלמידים דתיים וחילוניים ביחד בתוך מרחב קהילתי פלורליסטי, שמכבד את כולם ושואב השראה ממסורת ישראל.
  3. חינוך יער – לכל שכבה יום שבועי בטבע, גדוש בהתנסויות לפיתוח אחריות ומיומנות. למידה אלטרנטיבית.

 

סדר היום: 7:45 הליכת בוקר, 8:00 נפגשים בחצר, 8:20 תפילה (חילונית-דתית), 8:35 מפגש בוקר בכיתה, 9:15 פיקניק, 9:30 למידה במרחבי הלמידה, 11:00 זמן חוגים העשרה ומשחק, 12:30 זמן סידור וניקיונות, 12:45 זמן קריאה, 13:00 מפגש סוף יום, 13:30 הליכה לשער / צהרון עם ארוחה ממטבח פרדס וחוגים עד 16:00.

יצירת קשר